2011. április 7., csütörtök

Visszatérés és torta

Sziasztok! Bocsánat, hogy mostanában nem volt frissítés, de elég sokat voltam otthon és ilyenkor mindig van valami program. Kedden jöttem vissza Pestre, szerdán ZH-t írtam, de elvileg most szabad vagyok, jövő héten tavaszi szünet lesz, úgyhogy van időm írni Nektek.

Március 29.-én volt Párom 23. születésnapja. Sokat gondolkoztam, hogy milyen tortát süssek Neki. Ez volt a második együtt töltött szülinapja, az elsőre gyümölcstortát kapott, most valami különlegesebbet szerettem volna. Úgy gondolom, hogy sikerült megtalálnom.


Ezt a kétemeletes tortát készítettem el a nagy napon. Előző délelőtt lázas bevásárlás közepette realizáltam, hogy kisebb tortaformát képtelenség venni a városban, így sütésnél azzal a kellemetlenséggel kellett számolnom, hogy a kisebb tortát méretre kellett vágnom. Ennek leginkább Apukám és Öcsémék örültek, mert Ők kapták a levágott vanília pudinggal töltött piskóta részeit. :)


A torta tetején lévő díszítésnél azért tűnik úgy, mintha hiányozna egy rolád, mert ott volt a gyertya helye. :) Gyertyás kép sajnos már nem készült.


 A receptet itt találtam és nagyjából ez alapján készítettem el az egész tortát, ám néhol változtattam egy kicsit.

  • A dekoráció csak nagy vonalakban egyezik meg, a részletek azonban teljesen mások: más fajta roletti, nincs szalag és fehércsoki forgács helyett csak fehércsoki reszeléket alkalmaztam
  • Az alsó torta tortabevonója nekem nem akart megmaradni a tortán normálisan, ezért egy kis maradék tortabevonóból készítettem olyat, amilyennel a felső részt vontam be, de sajnos ez nem lett elég az egész nagyobb darabra, így felemás csokimáz bevonatú lett
  • A legnagyobb változtatás az a felső részben van, ugyanis ez egy egyszerű hattojásos piskóta vanília pudinggal megtöltve. Ha elolvastátok a receptet, akkor láthattátok, hogy eredetileg itt egy karamelles töltetről lenne szó, ám - tudom, szégyen...- nekem nem sikerült karamellizálnom a cukrot... legalább ötször megpróbáltam, egy kis túlzással öt különböző módszerrel, de semmi... így gyors megoldásként ezt találtam ki. A pudingok közül azért választottam a vaníliásat, mert az alsó részbe vanília aromát is kellett tenni, így szerintem valamennyire passzolt a két tortarész. 


Maga az elkészítési folyamat nekem elég hosszú volt, aki ilyen tortát akar készíteni, az számoljon azzal, hogy nem egy focimeccsnyi időről van szó... A piskótát már előző délután kisütöttem, mert másnap sokkal könnyebb vele bánni és még így is reggel 9- től délután 4-ig tartott, míg azt nem tudtam mondani, hogy KÉSZ. Jó, ebben természetesen benne van a karamellel eltöltött drága idő és a dermedési idő is, bár hozzátenném, hogy ezalatt is pakoltam és mosogattam, úgyhogy nyugodtan vehetjük az elkészítési idő részének.


Szerencsére megérte ilyen sokat fáradni. Nem lett a legtökéletesebb, de szívvel és lélekkel csináltam. Az esti vacsorán mindenki megcsodálta, nagyon ízlett a meghívottaknak. Büszkén zsebeltem be az elismerő szavakat. :) A kóstolásból én kimaradtam, mert a vacsorával annyira jól laktam, hogy csak egy- egy icipici falatot tudtam bekapni mindkét tortarészből...


A képek telefonnal készültek, még átszállítás előtt gyorsan fényképeztem párat, hogy Anyának is meg tudjam mutatni, mert ő nem volt otthon... :)

Ti szoktatok tortát sütni születésnapra vagy inkább rendeltek valahonnan? Megpróbálkoztatok már nehezebb tortákkal is?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése