2012. május 23., szerda

Gondolatok egy könyvről #5 - Jay Asher: Tizenhárom okom volt

Amikor olvastam a könyv tartalmát, megtetszett és úgy gondoltam, hogy valamikor sort kerítek majd az elolvasására. Ezután az elhatározás után botlottam bele Nalina kritikájába, ahol -röviden- azt írta, hogy nagyon tetszett neki a könyv. Ezután már nem volt kétséges, hogy ez lesz a következő olvasnivalóm.

Forrás: bookline.hu

A történet Hannah Baker öngyilkossága köré épül, bár mégsem tekinthető a mű egyetlen főszereplőjének, hiszen Clay Jensen ugyanúgy szükséges a történtek továbbhaladásához. Clay egyik délután, amikor hazaér az iskolából egy feladó nélküli csomagot talál, ami kazettákat. Kinek ne keltené fel a figyelmét egy ilyen doboz? Azonnal elkezdi hallgatni és teljesen ledöbben. A kazettákon ugyanis Hannah meséli el az öngyilkosságának okait. Egészen pontosan tizenhárom okot. Hét kazettán összesen tizenhárom történet. Azt hittem, hogy az utolsó kazetta lesz Clay története, de nem így lett, a szerző nem ezt választotta befejezésül... ez a lépés tetszett.
Maga a könyv azonban nem. Borzasztóan nyomasztó akar lenni, de számomra inkább mindenféle mondvacsinált, kis semmiségek sorozatává vált és a végén már csak azért olvastam, hogy minél hamarabb befejezzem. Pont Pestről jöttünk hazafelé, amikor befejeztem, egy ilyen felkiáltással: "Végre kiolvastam ezt a sz*rt."

Tényleg nagyon negatív véleményem van róla, biztos vagyok benne, hogy nem olvasnám el többször...
Talán a fiatalabb korosztállyal érdemes elolvastatni, hogy rájöjjenek, milyen következményei is lehetnek a viselkedésüknek, a hozzáállásuknak, a mondataiknak vagy akár egy- egy apróságnak.

Ti olvastátok már ezt vagy Jay Asher bármelyik másik könyvét? Ha igen, hogy tetszett?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése