2012. július 9., hétfő

Gofrisütés

Hétvégén a Balatonnál voltunk, ahol Szabina gofrit sütött és Iminek annyira ízlett, hogy hazaérvén úgy gondoltam, meglepem vele. :) Egyébként is régen volt itthon, mindenki örült az ötletnek.

Nekem nem a hagyományos négyzet alakú gofrisütőm van, hanem olyan, amiből több kicsi szívecske alakú készül el. Szerintem nagyon aranyos. :) Úgy gondolom, hogy nem kell túlvariálni a sütőkérdést, nem kell drágát venni belőle, bár én egyébként ajándékba kaptam az enyémet.

Maga a sütés nálam úgy néz ki, hogy mindenek előtt leterítek egy konyharuhát arra a felületre, ahol készítem a gofrit, erre teszem a műanyag tálat a tésztával és magát a sütőt is. Erre azért van szükség, mert én eléggé szét szoktam csöpögtetni a tésztát a tál és a sütő között. :D
Nagyjából egy evőkanálnyi tésztát beleöntök a sütő közepébe és a kanál aljával elkezdem a széle felé eldolgozni. Fontos, hogy ne húzzuk ki teljesen a legszéléig, mert becsukáskor kifolyik az oldalán (én legalábbis ezt tapasztaltam). Becsukás után nagyjából 2 perc és készre sül, nem kell teljesen megpirítani, mert akkor szétesik és törik, de ha valaki így szereti, akkor hagyhatja tovább is a sütőben.
Miután megsül, érdemes egy rácsra helyezni, hogy egy kissé kihűljön, majd úgy egy tányérra púpozni a többivel együtt.

A következő receptből rengeteg gofri kijön, nem tudom pontosan, hogy mennyi, de mi 10-en ettünk belőle eddig (ki többet, ki kevesebbet), és még mindig van jó sok.

Hozzávalók:

  • 80 dkg liszt
  • 30 dkg vaj (olvasztva)
  • 20 dkg cukor
  • 8 tojás
  • 1 csomag vaníliás cukor
  • 1 csomag sütőpor
  • 3 dl tej
  • egy kis vanília aroma
  • 3 evőkanál rumaroma
Először a cukrot keverem habosra a tojásokkal, majd a sütőporos liszttel folytatom a keverést, majd a vaníliás cukor hozzáadása után jönnek a folyékony dolgok: a tej, az olvasztott vaj és az aromák. A robotgépes összekeverés után már hozzá is lehet kezdeni a sütéshez, nem kell pihentetni a tésztát.

Csak a fantáziánk szab határt annak, hogy mivel esszük az elkészült gofrit. Mehet rá kakaó, lekvár, túró, túrókrém, puding, Nutella, öntet, gyümölcs, tejszínhab... na és persze ezek kombinációja. Tényleg korlátlan a lehetőségek száma.

Frissen a legjobb, igyekezzetek sütés után hamar elfogyasztani.

Ti szeretitek a gofrit? Mivel szoktátok enni? Szoktatok otthon is sütni?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése