2012. július 25., szerda

Gondolatok egy könyvről #7 - Jeffrey Archer: Megmondjuk az elnöknek?

Ez a harmadik része a Párbaj című könyvnek, amiről már írtam ITT. A második részről készült bejegyzést pedig IDE kattintva érhetitek el.

(forrás: libri.hu)


Míg az első kötetben William és Abel, a másodikban Florentyna volt a főszereplő, ebben, a harmadik részben Florentyna is háttérbe szorul és egy teljesen újféle történetről olvashatunk. Jeffrey Archer ebben a regényében a nyomozást választotta fő témájául. A középpontban az FBI van, akik az USA elnöke ellen tervezett merénylet ügyében nyomoznak... de akkor nézzük is a történetet dióhéjban.

A regény egy rejtélyes görög bevándorló információjával kezdődik, amit akkor hallgatott ki, amikor felszolgált egy eseményen. A jelenlévők úgy tudták, hogy a görög nem ért angolul, ezért nyíltan beszélgettek tervükről, miszerint megpróbálják megölni az elnököt, amikor az beszédet készül mondani a Capitolium lépcsőjén, március 10-én. Ezzel az információval egyből az FBI-hoz fordul, akinek azonnal el kell döntenie, hogy valós alapokon nyugszik-e ez az üzenet avagy ismét egy őrült szélhámos szórakozik... az üzenetet komolynak találták, így elkezdődik a bonyodalmakkal és nem várt fordulatokkal tarkított nyomozás.

Olvasás közben két érzés támadt fel bennem: imádom a Criminal Mindst, abban is FBI-osok nyomoztak, így egy kicsit úgy képzeltem el sok mindent, mint ahogy a sorozatban láttam. A másik érzést abszolút nem tudom hová tenni, de teljesen olyan volt, mint amikor Dan Brown A Da Vinci-kód című írását olvastam... teljesen olyan hangulatba kerültem, mint annak az olvasásakor. Biztosan azért, mert annyira jó volt a könyv, hogy alig bírtam letenni, na meg abban is nyomoztak.

A könyv címében megjelölt mondat többször is feltűnik egyébként a könyvben, apróság tudom, de nekem nagyon tetszenek az ilyen utalások. :)

A trilógia részei részemről tetszés szerinti sorrendben: legjobban -ahogy az sok esetben lenni szokott - az első rész tetszett, ezt követi a harmadik, majd a második rész.

Ti olvastátok már ezt a könyvet? Melyik volt a kedvenc részetek a trilógiából?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése