2013. augusztus 26., hétfő

Gondolatok egy könyvről #13 - Tom Harper: Titkok könyve

Még Dorka blogján olvastam karácsony előtt egy bejegyzést, amiben különböző stílusú könyveket ajánlott karácsonyi ajándék gyanánt. Abban már biztos voltam, hogy Anyukámnak J.K. Romling felnőtteknek szóló könyvét fogom megvenni, azonban azt, hogy Apukámnak melyiket ajándékozzam ennek a bejegyzésnek a segítségével döntöttem el: Tom Harpertől a Titkok könyve című írás került a fa alá.

libri.hu


Azért esett erre a könyve a választásom, mert azt olvastam róla, hogy a Da Vinci-kódhoz hasonló stílusban íródott, legalább olyan izgalmas és cselekménydús. A szüleim és én is hatalmas Dan Brown rajongók vagyunk, úgyhogy nálam ez önmagában már elég is volt a vásárláshoz.

A könyv valóban egy krimi, már az elején erősen indít a szerző: Gillian elrablásáról olvashatunk, aki azzal tölti az elrablása előtti idejét, hogy gyorsan elküldi az eddigi kutatásainak eredményét (természetesen titkosítva), valamint azt, hogy veszélyben van, volt barátjának, aki az FBI-nak dolgozik és ahogyan ő fogalmaz: "részeteket rak össze". Természetesen a volt barátot, Nicket  nagyon felzaklatja a hír, egyből nyomozásba kezd, hogy megmenthesse a lányt.
Nyomozása során találkozik a múlt nagy titkaival, különböző történelmi ismeretekkel gazdagodik, titkokat, rejtélyeket fejt meg és lesz egy segítője, akivel többször szembe kell nézniük a veszéllyel és a halállal. Az, hogy vajon fény derül-e arra, hogy Gillian mit talált a múlttal kapcsolatban és hogy egyáltalán megtalálják-e az elrablott nőt, olvassátok el Ti!

Érdekesség, hogy a könyv két különböző világba kalauzol el bennünket: a mai modern világ mellett fejezetenként felváltva olvashatunk a középkorban is és az egész egyszerűen zseniális, ahogyan ez a két világ a könyv végére összeforr, összefügg.

Összességében nekem a Dan Brown-könyvek jobban tetszenek, ezt az is bizonyítja, míg azokat néhány nap leforgása alatt kiolvastam, ezzel a könyvvel viszont több hét alatt végeztem csak. Úgy gondolom, hogy egy olvasást megér, mert a kétféle cselekményi helyszín nagyon érdekes és több izgalmas történelmi tényre, érdekességre is bukkanhatunk a könyvben.

Ti olvastátok már ezt a könyvet? Hogy tetszett? Szeretitek a krimiket? Nálatok megütötte a DB-könyvek színvonalát?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése